Je eigen beveiligde digitale woonplaats, waar iedereen alle documenten naartoe kan sturen. Op elk moment van de dag of week. Omdat jij dat zo wil. Inbegrepen de documenten afkomstig van de overheid, vermits we jouw overheids “my e-box” mee hebben geïntegreerd. De digitale vervanger van de klassieke fysieke brievenbus aan jouw voordeur. Wij noemen het graag jouw persoonlijke “IDbox”.
Als je verandert van woonadres, moet je telkens jouw adresverandering bij de gemeente aangeven en vervolgens iedereen daarvan verwittigen. Vanaf nu hoeft dit niet en nooit meer. Ook als je verhuist naar het buitenland.
Met jouw unieke en beveiligde digitale woonplaats hoef je dit maar éénmaal in jouw leven meer te doen. Deel je IDbox-adres éénmalig met iedereen waarvan je vindt dat die jou moet kunnen bereiken, zodat zij hun documenten, facturen, contracten, enz… eenvoudig, goedkoop en digitaal naar jou kunnen zenden.
Hoe kan ik mijn iDbox gebruiken?
Je kan jouw IDbox slechts gebruiken en openen door gebruik te maken van jouw eID pincode of via Itsme zodat je je kan identificeren/authenticeren. Alleen jij kan er dus in. Veiligheid vóór alles...
Jouw IDbox is altijd (24u/24 en 7d/7) en van overal bereikbaar, zowel voor de verzenders als voor jezelf. Alles wat er in toekomt, blijft historisch opgeslagen. Geen enkele discussie is nog mogelijk of, wanneer, van wie en wat je hebt ontvangen. Alle ontvangen zendingen blijven raadpleegbaar in jouw ontvangstarchief, mét een juridische tegenstelbare bewijswaarde, in het geval je dat nodig hebt.
Maar jouw IDbox heeft ook een beschermde archieffunctie, waarmee je alles naar eigen goeddunken overzichtelijk kan klasseren en terug vinden (persoonlijke identiteits-gezondheids-huwelijksdocumenten, contracten, rekeningen, intellectuele eigendomsbewijzen, enz..).
Bijkomend geeft jouw IDbox-abonnement ook de mogelijkheid om zelf documenten, vanuit jouw gebruikelijke emailadres, al dan niet aangetekend, te verzenden naar anderen. Telkens met een authentiek en juridisch tegenstelbaar bewijs van verzending én ontvangst.
Jouw IDbox-abonnement heeft zelfs een component, waarmee je onmiddellijk hulp kan inroepen indien je tijdelijke en zelfs structurele betaalproblemen kent. Waardoor je aanmaningen en kosten kan vermijden. En je ontzorgt kan worden van deze problemen.
Wat kost een idbox-abonnement?
Jouw basis IDbox-abonnement is bovendien goedkoop want het kost slechts…. 2 EUR/m (= 24 EUR/jaar)
Gebruik van de eBox via TrustO:
Waar kan ik mijn eBox consulteren?
Je kan jouw eBox consulteren via
www.trusto.be of via elke andere erkende aanbieder van deze consultatiemogelijkheid of via de eBox van de overheid op
www.myebox.be. Dezelfde linken naar al jouw documenten zijn via deze wegen consulteerbaar.
Hoe kan ik mijn instemmingen voor de eBox consulteren en/of wijzigen?
Jouw eBox instellingen en toestemmingen kan je beheren via
deze link. Je kan hier eveneens jouw toestemmingen intrekken. Ben je in jouw eBox bij TrustO, kan je via “eBox profiel wijzigen” (links bovenaan) jouw instellingen en toestemmingen wijzigen.
Wat is de rol van TrustO in de terbeschikking stelling van documenten?
TrustO geeft u een zicht op de door de Document Sender (= de aanmaker van het document) verstuurde berichten. De Document Sender draagt de volle verantwoordelijkheid voor de inhoud van de door hem in de eBox gepubliceerde berichten.
TrustO zal – als ambassadeur van de eBox – zowel de document verzenders (DS) als de bestemmelingen van de eBox (burgers en ondernemingen) voortdurend blijven aanzetten/aanmoedigen om het gebruik van de eBox te stimuleren.
Welke is de bescherming van jouw gegevens en de toegang tot jouw persoonlijke eBox?
Je kan niet zomaar in jouw streng beschermde eBox. Wanneer je jouw documenten wil gaan consulteren, zullen er identiteitscontroles (= strong authentication) gebeuren via het gebruik van eID of itsme. Jouw overheidsdocumenten worden door TrustO niet bijgehouden, tenzij je beslist deze zelf op te slaan in jouw TrustO archief. Zodra je jouw TrustO account gebruikt, vervalt de sessie automatisch na 20 minuten inactiviteit.
Is er een garantie van TrustO dat zij geen toegang hebben tot jouw gegevens in mijn eBox noch dat zij gegevens van mij bewaren in het kader van de eBox toegang?
TrustO is een zeer beveiligde omgeving die volledig onder toezicht en vaststelling staat van een gerechtsdeurwaarder (= TTPOfficer). Volgende garanties geniet je:
• TrustO als platform heeft op geen enkele manier toegang tot jouw documenten in uw eBox
• Hetzelfde geldt voor alle werknemers, aangestelden en onderaannemers van TrustO
• Alle activiteiten worden gelogd onder toezicht en vaststelling van de gerechtsdeurwaarder
• Deze logactiviteiten zijn de enige gegevens die worden bewaard.
Hoe gaat TrustO om met de privacy van mijn gegevens?
TrustO voldoet volledig aan de AVG (GDPR) eisen (zie ook hoger in deze disclaimer). Moest je twijfelen of bepaalde onregelmatigheden opmerken, dan dien je deze onmiddellijk te melden aan onze Data Protection Officer (DPO) op diens e-mailadres :
DPO@TrustO.eu. Je zal vervolgens spoedig gecontacteerd/geïnformeerd worden.
Welke andere diensten worden aangeboden door TrustO?
TrustO biedt verschillende diensten aan:
Oplossingen
Hoe kan ik credits aankopen?
Voor onze members maken we in tegenstelling tot free users gebruik van Credits (CTS) als betaalmiddel voor onze betalende oplossingen. Als member geniet je bovendien van meer gebruiksmogelijkheden en belangrijke staffel-kortingen.
Hoeveel CTS een DAZ of een DAZ+ kost, kan je
hier terugvinden
Aangekochte CTS hebben geen geldigheids-vervaldatum.